Mobility Package 1
ΝEΑ – ΤΡEΧΟΥΣΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚEΣ ΑΛΛΑΓEΣ
Από τις 02.02.2022 είναι υποχρεωτική η αναγραφή του συμβόλου της χώρας μετά τη διέλευση των συνόρων. Οι οδηγοί πρέπει να κάνουν την καταχώρηση στον ταχογράφο στην πρώτη διαθέσιμη στάση (ΕΕ 165/2014). Μάθετε πώς να το κάνετε αυτό χωρίς να χάνετε χρόνο στο βίντεό μας.
Από τις 21.02.2022, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να επιστρέφουν τα οχήματα που έχουν χρησιμοποιηθεί σε διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές σε τόπο λειτουργίας στη Γερμανία το αργότερο οκτώ εβδομάδες μετά την αναχώρησή τους από τη Γερμανία. (ΕΚ 1072/2009) Αυτό ισχύει και για τα οχήματα που έχουν ενοικιαστεί στο εξωτερικό και χρησιμοποιούνται από το υποκατάστημα της εταιρείας στη Γερμανία.
Επίσης, από τις 21.02.2022, οι ενδομεταφορές απαγορεύονται για τέσσερις ημέρες μετά τη λήξη των εγκεκριμένων ενδομεταφορών σε κράτος μέλος της ΕΕ. Η περίοδος αρχίζει από την επομένη της τελευταίας διαδρομής καμποτάζ. (ΕΚ 1071/2009)
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές δεν θα χρειάζονται κοινοτική άδεια για οχήματα βάρους άνω των 2,5 τόνων μέχρι τις 21.05.2022. Ωστόσο, από τις 21.02.2022, μπορείτε ήδη να υποβάλλετε αντίστοιχες αιτήσεις στις αρχές βάσει της εθνικής νομοθεσίας. (ΕΕ 1072/2009) Για αμιγώς εγχώριες μεταφορές, άδεια απαιτείται μόνο από συνολική μάζα 3,5 τόνων.
Όλες οι πληροφορίες σχετικά με τους νέους κανονισμούς για τις ενδομεταφορές, τις σχετικές διευκολύνσεις για το προσωπικό οδήγησης και τις απαιτήσεις επαγγελματικής πρόσβασης είναι διαθέσιμες στο ενημερωτικό μας έγγραφο για τη δέσμη Mobility Package.
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: ΠΟΙΟΣ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΤΕ; ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ:
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΕΥΦΥΟΥΣ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟΥ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΕΝΙΑΣ
Οι παλιοί αναλογικοί/ψηφιακοί ταχογράφοι πρέπει να αντικατασταθούν σε όλα τα οχήματα στη διασυνοριακή κυκλοφορία με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 3,5 τόνων.
Όλα τα νεοταξινομηθέντα οχήματα με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 3,5 τόνων πρέπει να είναι εξοπλισμένα με ευφυείς ταχογράφους 2ης γενιάς.
Tα οχήματα διασυνοριακής κυκλοφορίας με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 3,5 τόνων και ευφυή ταχογράφο 1ης γενιάς πρέπει να αναβαθμιστούν.
Tα εμπορικά οχήματα στη διασυνοριακή κυκλοφορία με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος 2,5 έως 3,5 τόνων πρέπει να είναι εξοπλισμένα ή να μετασκευάζονται με ευφυείς ταχογράφους 2ης γενιάς.
Αυτές είναι οι προθεσμίες:
Τα νέα οχήματα (πρώτες ταξινομήσεις) > 3,5 t* πρέπει να είναι εξοπλισμένα με έξυπνο ταχογράφο έκδοσης 2 (π.χ. DTCO 4.1).
* Οχήματα σύμφωνα με τους ορισμούς για τα οποία ισχύουν οι νέοι κανονισμοί.
Όλα τα οχήματα > 3,5 t* που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν αναλογικό ή ψηφιακό ταχογράφο 1ης γενιάς (π.χ. DTCO 1.x-3.x) και ταξιδεύουν διασυνοριακά πρέπει να είναι εξοπλισμένα με έξυπνο ταχογράφο έκδοσης 2 (π.χ. DTCO 4.1).
* Οχήματα σύμφωνα με τους ορισμούς για τα οποία ισχύουν οι νέοι κανονισμοί.
Όλα τα οχήματα > 3,5 t* που ταξιδεύουν διασυνοριακά πρέπει να είναι εξοπλισμένα με έξυπνο ταχογράφο έκδοσης 2 (π.χ. DTCO 4.1) έως τις 20 Αυγούστου 2025. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με έκδοση 1ης γενιάς του έξυπνου ταχογράφου (π.χ. DTCO 4.0) πρέπει επίσης να εκσυγχρονιστούν.
* Οχήματα σύμφωνα με τους ορισμούς για τα οποία ισχύουν οι νέοι κανονισμοί.
Όλα τα οχήματα > 2,5 t* στις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τον προηγμένο έξυπνο ταχογράφο (DTCO 4.1).
* Οχήματα σύμφωνα με τους ορισμούς για τα οποία ισχύουν οι νέοι κανονισμοί.
** Οι προθεσμίες αυτές εξαρτώνται από την αντίστοιχη έναρξη ισχύος των κανονισμών της ΕΕ ή τη διάρκεια της νομοθετικής διαδικασίας.